Nemen de fietsen het over?

Uiteindelijk zal het ontwerp van je straten bepalen of e-bikes tegenwoordig op grote schaal in je stad kunnen worden gebruikt. In een gebied dat al redelijk mensgericht is, met fietspaden, smalle straatjes en een bevaarbaar stratennet, zijn e-bikes eenvoudig aan te sluiten (woordspeling bedoeld).

Nemen de fietsen het over?

Uiteindelijk zal het ontwerp van je straten bepalen of e-bikes tegenwoordig op grote schaal in je stad kunnen worden gebruikt. In een gebied dat al redelijk mensgericht is, met fietspaden, smalle straatjes en een bevaarbaar stratennet, zijn e-bikes eenvoudig aan te sluiten (woordspeling bedoeld). In een stad of historische stad is „micromobiliteit in potentie beter dan auto's in alles waar auto's goed in zijn”, zegt Burleson, „behalve voor lange ritten en het vervoeren van spullen. Hij beschreef dat hij op zijn e-bike langs auto's reed die stationair in het verkeer stonden toen hij in San Francisco woonde.

Multitasken om dit soort dingen te doen terwijl je ook op een gewone fiets trapt, kan voor angstaanjagende momenten zorgen. We hebben ook gehoord van verschillende oudere deelnemers die zeiden dat de aankoop van een e-bike heeft geleid tot enorme verbeteringen in hun fysieke en mentale welzijn. De vraag naar e-bikes kan zijn weg vinden naar elektrische voertuigen naarmate meer mensen gewend raken aan de technologie en wat deze te bieden heeft. Maar nu, tussen onze vriend Johnny Sanphillippo (een man van middelbare leeftijd die zeker geen techneut is) onlangs een e-bike heeft gekocht, mijn 85-jarige schoonvader die op zijn eigen elektrische driewieler springt en nog veel meer anekdotische verhalen (om nog maar te zwijgen van e-bikes die op straat om me heen opduiken), begin ik Ik denk dat dit ding mainstream wordt.

Hoewel elektrische fietsen geweldig zijn voor in de stad, kunnen e-motoren pendelaars helpen grotere wegen te nemen en langere afstanden af te leggen, terwijl ze toch vergelijkbare voordelen bieden op het gebied van gasbesparing en verkeersreductie als elektrische fietsen. Sterker nog, de populariteit van e-bikes overtreft geleidelijk die van gewone fietsen in bijna elk land. Om de populaire mountainbike-commentator Rob Warner te citeren: „elektrische mountainbikes zijn het belangrijkste wat mountainbiken is overkomen sinds mountainbiken. De angst bij e-bikes is dat de toevoeging van een motor gebruikers zelfgenoegzaam maakt over de eisen van het terrein en de behoeften van andere mensen — waarbij rijders prioriteit geven aan zo snel mogelijk bergopwaarts gaan, of zo ver mogelijk rijden op één accu.

Maar sindsdien heeft de verkoop van e-bikes een adrenalinestoot gekregen zonder tekenen van een vertraging in zicht. Door zorgvuldig te experimenteren en vooruitgang te boeken, leren renners aandacht te schenken aan de grenzen en mogelijkheden van hun lichaam en hun fiets. Net zoals de markt voor tweedehands auto's een manier is om toegang te krijgen tot anders onbetaalbare voertuigen, zullen e-bikes waarschijnlijk dezelfde trend volgen. Naast de opstartkosten, meldt Burleson dat e-bikes weinig onderhoudskosten met zich meebrengen die verder gaan dan wat een gewone fiets zou hebben.