Wat is het probleem met elektrische fietsen?

Elektrische fietsen hebben naafmotoren en een van de meest voorkomende problemen kan het geluid van de naafmotor zijn. Het is een veelvoorkomend probleem dat zich voordoet als de motor versleten tandwielen, schijfremmen of lagers heeft.

Wat is het probleem met elektrische fietsen?

Elektrische fietsen hebben naafmotoren en een van de meest voorkomende problemen kan het geluid van de naafmotor zijn. Het is een veelvoorkomend probleem dat zich voordoet als de motor versleten tandwielen, schijfremmen of lagers heeft. Soms kan een losse bout ook een oorzaak zijn van dergelijke ruis. T3 wordt ondersteund door zijn publiek.

Wanneer u via links op onze site iets koopt, kunnen we een partnercommissie verdienen. Dit is waarom je ons kunt vertrouwen. Weet je hoe de levensduur van de batterij van je telefoon in de loop van de jaren dat je hem bezit steeds slechter wordt? Natuurlijk wel; dat is een belangrijke reden waarom zoveel mensen hun gsm elke 1-3 jaar vervangen. Nou, de batterij van je e-bike zal precies hetzelfde lot ondergaan.

Natuurlijk duurt het langer en het effect zal op korte termijn minder uitgesproken zijn, maar dat komt omdat een e-bike-batterij enorm is in vergelijking met een telefoonbatterij. De meeste e-bike-merken geven een vrij brede interpretatie van hoe ver hun fietsen je brengen als ze volledig zijn opgeladen. Dit zou geen probleem moeten zijn voor iedereen die dagelijks 10 mijl pendelt - houd gewoon de batterijmeter in de gaten en laad de batterij op zodra je een capaciteit van bijvoorbeeld 20% hebt. Wie denkt aan een kampeervakantie op de fiets ergens ver weg, moet zich er veel meer van bewust zijn dat toen de man je een e-bike verkocht met een bereik van '50 mijlen', hij bedoelde '50 mijl op de laagste ondersteuningsstand, met de lichten uit, bij optimale weersomstandigheden, zonder al te veel heuvels.

Duncan schrijft al bijna 15 jaar over technologie, gedurende die tijd heeft hij elk evenement bijgewoond, behalve dat van Apple, omdat hij op mysterieuze wijze niet voor hen wordt uitgenodigd. Hij heeft alles besproken, van smartphones tot koptelefoons, tv tot airco en airfriteuses tot de films van James Bond en obscure anime. Duncan's huidige opdracht heeft alles te maken met het huis en de keuken, wat goed is omdat hij een uitstekende kok is, als hij het zelf zegt. Hij behandelt ook fietsen en e-bikes — net als overmatig gebruik van cursief is dit een andere passie van hem.

Duncan bewerkt ook de golfsectie van T3, want fuck it, iemand moet. Dave Usher doet echter al het echte werk aan dat stuk. In zijn lange en gevarieerde lifestyle-tech-carrière is hij een van de weinige mensen die fitnessredacteur is geweest, ondanks dat hij ongeschikt was en auto-redacteur voor niet één maar twee websites, ondanks dat hij niet in staat was om te rijden. Hij heeft ook ongeveer 400 stofzuigers en is mogelijk de grootste expert in het VK op het gebied van draadloze stofzuigers, ondanks dat hij beslist rommelig is.

Vóór T3 was Duncan muziek- en filmrecensent, werkte hij voor een tijdschrift over gokken waar een verrassend groot aantal veroordeelde criminelen in dienst was, en vervolgens een tijdschrift genaamd Bizarre dat in wezen Reddit was vóór de uitvinding van Reddit. Er was een lange periode waarin hij in wezen het hele tijdschrift T3 elke maand schreef gedurende ongeveer 3 jaar. T3 is onderdeel van Future plc, een internationale mediagroep en toonaangevende digitale uitgever. Het eerste dat u hoeft te doen, is de accuspanning controleren.

De LED's op het bedieningspaneel en de e-bike zouden moeten oplichten, als dit niet gebeurt, bestaat de kans dat de batterij niet is opgeladen of dat er een doorgebrande zekering is doorgebrand. Als je e-bike steeds minder vermogen verliest, is een van de meest voorkomende oorzaken van dergelijke problemen een batterijstoring. Als uw accu bijzonder stikt onder belasting, kan het probleem zijn dat het batterijbeheersysteem deze uitschakelt om te voorkomen dat uw accu te veel wordt opgegeten. Als uw elektrische fiets bijvoorbeeld is uitgerust met een batterij van 36 volt, maar de voltmeter 10 volt aangeeft, is de batterij defect.

Als het indicatielampje brandt wanneer de oplader op de elektrische fiets is aangesloten, betekent dit dat de bedrading en de bedrading die op de oplaadpoort zijn aangesloten en de oplaadpoort zelf allemaal werken. Als de accu van je elektrische fiets minder dan 8 uur nodig heeft om op te laden, probeer deze dan 8 uur op te laden en controleer vervolgens of de elektrische fiets op volle snelheid kan rijden. Om nog maar te zwijgen, veel eigenaren van elektrische fietsen wonen niet in de buurt van reparatiewerkplaatsen voor elektrische fietsen, dus zelf het werk doen kan levensreddend zijn. Bij een elektrische fiets met zekering kun je deze eenvoudig verwijderen en onder het licht plaatsen om te zien of hij doorgebrand is.

Hoewel doe-het-zelf onderhoud eenvoudig uit te voeren is, is het toch het beste om je elektrische fiets naar een servicewinkel te brengen als je niet helemaal zeker bent van je vaardigheden. Als je de accu van je e-bike minder dan 8 uur hebt opgeladen, probeer hem dan 8 uur op te laden en controleer dan of de elektrische fiets op volle snelheid kan rijden. Om erachter te komen of je batterij de oorzaak is van het herhaaldelijk verstikken van je e-bike, kun je hem proberen te gebruiken op een andere betrouwbare elektrische fiets met dezelfde opstelling als de jouwe. Om de een of andere reden is het evenwicht op mijn fiets echter geen probleem en de elektrische motorondersteuning compenseert mijn zwakke benen, dus ik voel me als een 20-jarige als ik op mijn e-bike rijd.

Gezien het nog steeds stijgende traject van elektrische fietsen op het gebied van innovatie, zal het niet lang duren om te verwachten dat toekomstige modellen een langere batterijduur zullen hebben. Om nog maar te zwijgen over het feit dat veel batterijen van elektrische fietsen beginnen te verslechteren op het moment dat je ze vaak gaat gebruiken. Niet veel elektrische fietsmodellen kunnen bogen op een maximale rijafstand van meer dan 30 mijl (ongeveer 48 km). Ik heb vaak gehoord van bekende fietsmerken die het gewaagd hebben e-bikes te maken, dat hun gebruikers van elektrische fietsen graag de stroom uitschakelen en op hun e-bike rijden zoals een normale fiets, om een goede training te krijgen.

Als je weet dat je elektrische fiets een tijdje in de garage staat geparkeerd zonder op te laden en de accu te snel leeg is als je hem probeert te starten, kun je er gerust van uitgaan dat de accu defect is en vervangen moet worden. Elektrische fietsen in goede staat houden kan lastig zijn, vooral als elektrische fietsen nieuw voor je zijn. Het idee van kostbaar onderhoud en reparatie van elektrische fietsen is geworteld in veel mogelijkheden die zich kunnen voordoen en die van invloed kunnen zijn op de prestaties van uw e-bike. .