Welke ombouwset voor elektrische fietsen?

Goedkope aanbiedingen voor elektrische fietsen · Beste elektrische fietsen voor woon-werkverkeer · Swytch · Rubbee X Het voorwiel verwisselen is een van de gemakkelijkste manieren om van elke fiets een elektrische fiets te maken. Dat is de aanpak die Swytch hanteert, maar een goed systeem is meer dan alleen een motor en batterij.

Welke ombouwset voor elektrische fietsen?

Goedkope aanbiedingen voor elektrische fietsen · Beste elektrische fietsen voor woon-werkverkeer · Swytch · Rubbee X Het voorwiel verwisselen is een van de gemakkelijkste manieren om van elke fiets een elektrische fiets te maken. Dat is de aanpak die Swytch hanteert, maar een goed systeem is meer dan alleen een motor en batterij. De Swytch-kit doordenkt het hele systeem. De batterij wordt op het stuur gemonteerd en dat vonden we een heel handig detail.

De fiets is eenvoudig los te koppelen en op te bergen, zodat hij niet wordt gestolen als je onderweg bent, of om de fiets lichter te maken wanneer hij bijvoorbeeld een trap op moet worden gedragen. Bekijk onze Swytch-recensie om alles te lezen over hoe het werkt en waarom we het de felbegeerde vijf sterren hebben gegeven. Net als het middenaandrijfsysteem dat hieronder wordt vermeld, omvat de Bafang Front Hub Motor-kit alles wat nodig is en biedt hij veel keuze. We zijn begonnen met het kiezen van onze wielmaat en weergavevoorkeur en hebben vervolgens de gewenste batterijgrootte en -vorm toegevoegd.

We vonden het meer een tijdsinvestering, aangezien het installatieproces complexer was dan zowel de Swytch als de Rubbee, maar dit stelde ons in staat om een krachtige, hoogwaardige opstelling te realiseren. Lees onze Bafang Front Hub Motor-recensie voor meer informatie over hoe het met ons ging. We hebben wat tijd besteed aan het testen, dus waarom bekijkt u niet onze Rubbee X e-bike conversiekit review voor meer informatie. In plaats van dat het systeem weet dat u trapt en kracht toevoegt, zoals het Rubbee X-trapsysteem hierboven, voegt een systeem op basis van koppel een percentage aan vermogen toe.

Het maximale koppel dat beschikbaar is op dit TongSheng-systeem is 80 Nm, maar afhankelijk van het door u gekozen ondersteuningsniveau voegt die 80 Nm tussen 36 en 300 procent toe aan uw trapvermogen. Er zijn tal van redenen om een ombouwset voor een elektrische fiets op je huidige fiets te installeren, maar de vraag of het de moeite waard is, hangt af van je omstandigheden. Voor veel kits is het een moeizame taak om deze na installatie weer te verwijderen, dus een van de vragen die je jezelf moet stellen is of je de fiets wel of niet als een 'normale' fiets wilt gebruiken. Als je verwacht tussen de twee te fladderen (met en zonder voeding), dan is een kit die eenvoudig uit de weg kan worden gevouwen, zoals de Rubbee X, misschien perfect, maar misschien koop je liever gewoon een tweede fiets voor het gemak.

De eenvoudigste opties zijn de wrijvingsaandrijvingssets, zoals de Rubbee X, die een roller op uw achterband plaatsen. In het voorbeeld van de Rubbee hoef je het apparaat alleen maar op je zadelpen te monteren, met de roller tegen de band geplaatst. Complexere systemen vereisen echter het verwijderen van aandrijflijncomponenten en wielen en de installatie van bedrading. Deze zijn verre van onmogelijk, maar ze vereisen misschien wat gereedschap en een beetje geduld.

Met een van de beste conversiekits voor elektrische fietsen kun je je eigen fiets van stroom voorzien voor een fractie van de kosten van een volle machine. De beste conversiekits voor elektrische fietsen kunnen je een extra boost geven zonder dat je een nieuwe elektrische fiets hoeft aan te schaffen. Maar is een e-bike de moeite waard? Aangezien de beste conversiekits voor elektrische fietsen beloven vermogen toe te voegen aan een 'analoge' fiets voor veel minder dan een volledige e-bike, zouden sommigen van niet beweren. Zodra ze losraken, zou je het bestaande wiel moeten kunnen verwijderen.

De Bafang 8FUN is onze topfoto voor de beste conversiekit voor elektrische fietsen. Hoewel dit een vrij dure keuze is, is het verreweg een van de beste mid-drive conversiekits. Geleverd met een motor van 750 W en een 48V 12AH lithium-ionbatterij met waterflesbevestiging en is geschikt voor de meeste omstandigheden, zoals steile heuvels, enz. Deze motorset met middenaandrijving is compatibel met fatbikes, mountainbikes, racefietsen enz.

Met deze set kun je je pedaalfiets eenvoudig binnen 1 uur omtoveren tot een gemotoriseerde fiets. De motor is stil en krachtig. De 750W is een borstelloze reductiemotor en een torgue van 160N, M maken hem ideaal voor snelheid en klimmen. Het is een zeer responsief systeem en bevat ook een remsysteem met uitschakeling, wat een goede eigenschap is.

Deze ombouwset bevat een aluminium wiel van 26 ″ x 1,75 ″ met de band en een elektrische controller. De controller is een controller met dubbele modus die de levensduur van de motor verlengt door te schakelen tussen Hall-effect en Non-Hall-effect. Verder beschikt de kit ook over een LCD-scherm dat het batterijniveau, de snelheid, de tijd en het aantal gereden kilometers aangeeft. U kunt topsnelheden van 50 km/u halen en het batterijverbruik is erg licht.

AW lijkt het goed te doen op het gebied van conversiekits voor elektrische fietsen. Er is ook een 26-inch variant van 1000 W beschikbaar. Als je een fiets hebt met zulke afmetingen en je wilt een voorwielset, dan is dit het merk om te kopen. Natuurlijk heeft het een krachtige motor die werkt op 48 V bij 1000 W, of 36 volt en 750 watt, afhankelijk van de bandenmaat die je kiest.

Voor e-bikes met voorwielaandrijving raden we de 750 W-variant aan, zoals eerder genoemd, de motor van 1000 W die het voorwiel van stroom voorziet, kan heel vreemd aanvoelen voor degenen die gewend zijn aan normaal fietsen. Vergeet niet dat wanneer u fietst, u het achterwiel van stroom voorziet. De kit van Aosom levert 1000 W vermogen aan uw fiets en is de vader van conversiekits voor e-bikes op het achterwiel. De Aosom 26 ombouwset voor fietsmotoren is een handige, gemakkelijke en voordelige manier om uw fiets met pedaal om te zetten in een pedaalmotor, door de installatie van een elektrisch achterwiel fiets-set.

De motor is ontworpen voor achterwielen van 26 inch, waarvan er één in de set zit. De motor wordt aangestuurd door een controller — ook meegeleverd. Het is een 48V 1000W motor, die je fiets naar een indrukwekkende topsnelheid van 28 km/u kan stuwen. Als uw budget het toelaat, onderscheiden de Bafang 8fun conversiekits zich als de best presterende kit op de markt.

Hoewel niet de krachtigste, zit het verschil in de kwaliteit van de onderdelen en de veelzijdigheid die een middenwielaandrijving biedt. Je kunt profiteren van de goedkope aanbiedingen voor elektrische fietsen die er momenteel zijn, maar voor sommigen is het misschien logischer om een fiets die je al hebt om te bouwen. Ombouwsets voor e-bikes met voornaafmotor zijn over het algemeen eenvoudiger te monteren dan conversiekits voor e-bikes met achternaaf, simpelweg omdat ze geen interferentie met het versnellingssysteem veroorzaken. In het allereerste ontwerp van een e-bike, ontworpen in 1895, was zelfs een elektromotor aangesloten op het achterwiel, het basisontwerpprincipe van een conversiekit met naakaandrijving.

Het idee is aantrekkelijk omdat het een eenvoudig aan te brengen en te verwijderen systeem belooft dat minimale aanpassing van de ontvangerfiets vereist. Aan de ene kant kan het de gebruiksduur van je fiets enorm vergroten, waardoor je korte autoritten — zoals in de stad, naar de winkel of naar het werk — kunt vervangen door op de fiets te gaan. Maar naast de praktische voordelen kunnen e-bikes ook een krachtig hulpmiddel zijn om je conditie te verbeteren. De algemene vuistregel is dat het frame sterker moet zijn dan dat van een racefiets als je een voorwielmotor wilt installeren.

De enige voorwaarde is dat het framemateriaal van legering moet zijn en dat de breedte van de trapas 68—73 mm is, maar dat geldt voor de meeste fietsen waarop u dit systeem waarschijnlijk zult monteren. De beste elektrische fietsen maken de wereld toegankelijker, zijn goedkoper te besturen en gemakkelijker te parkeren dan auto's, en stellen je in staat om sneller van A naar B te fietsen voor minder inspanning dan een conventionele fiets. Dat gezegd hebbende, passen de kleinste en netste ombouwsets voor e-bikes heel goed in de fiets en het is misschien moeilijk te zeggen dat het een e-bike is. De merken ombouwsets voor e-bikes staan bekend om hun unieke eigenschappen die hen onderscheiden van de concurrentie.

Het aanbod aan gebruiksfietsen waarop een kit waarschijnlijk past, is echter waarschijnlijk kleiner, aangezien het oppervlak van het fietsframe waarin ze gewoonlijk moeten passen - bekend als de trapas - in verschillende maten en normen verkrijgbaar is, wat betekent dat een bijna universeel passende mid-drive kit (voor zover ik weet) nooit is geweest geproduceerd. Vooral omdat op hun website staat dat de mini-motorreductor (heimelijke kit) een maximumsnelheid van 20-22 km/u kan bereiken, maar die informatie is verouderd en zelfs als ze de componenten in hun e-bike-kits wijzigen, is het onwaarschijnlijk dat hun website wordt bijgewerkt om hun huidige specificaties weer te geven. Omdat milieufactoren zorgwekkender zijn, om nog maar te zwijgen van de stijgende benzinekosten, reageren fabrikanten op een stijgende vraag naar gemotoriseerde fietsen als alternatief voor auto's, en om diegenen te helpen die niet in staat zijn of willen om zichzelf alleen door te trappen van stroom kunnen of willen voorzien. Voordat je je oude vertrouwde fiets ombouwt tot een e-bike, moet je eerst een feit overwegen voordat je alleen je ombouwset bestelt.

.