Kun je op een elektrische fiets rijden zonder stroom?

Een e-bike werkt op dezelfde manier als een gewone fiets wanneer de motor niet wordt gebruikt, naar keuze of vanwege een lege batterij. We hebben veel elektrische fietsen getest en we kunnen je vertellen dat rijden zonder vermogen invloed heeft op je rijgedrag.

Kun je op een elektrische fiets rijden zonder stroom?

Een e-bike werkt op dezelfde manier als een gewone fiets wanneer de motor niet wordt gebruikt, naar keuze of vanwege een lege batterij. We hebben veel elektrische fietsen getest en we kunnen je vertellen dat rijden zonder vermogen invloed heeft op je rijgedrag. Op een elektrische fiets rijden zonder batterijvoeding is mogelijk. Dus als je batterij leeg is, zul je niet vastlopen.

Je kunt hem zonder batterij rijden en de batterij op je eigen tijd opladen. Hoewel het lastig is om zonder batterijvoeding te rijden, traint u wel uw spieren. Daarom is de elektrische fiets voordelig voor de gebruiker met of zonder batterijvoeding. Als je een hekel hebt aan het rijden op een elektrische fiets zonder batterijvoeding, is het aan jou om goed voor de batterij te zorgen.

De batterijen van de meeste elektrische fietsen raken leeg omdat fietsers vergeten ze op te laden. Als je vergeetachtig bent, heb je misschien een herinnering op je telefoon. Zo denk je er altijd aan om de batterij op te laden wanneer dat nodig is. Ja, je kunt met je e-bike naar huis rijden als de batterij tijdens een rit leeg is.

Systemen zoals die van Fazua hebben software die de output beperkt om de levensduur van de batterij te verlengen als de batterij bijna leeg is, wat zou moeten helpen om de hulp op een lager niveau te houden en u te helpen thuis te komen. Dit is nog een ander belangrijk element van de e-bike waar je bewust mee moet omgaan als je investeert in een kit om je eigen elektrische fiets te bouwen. Een van de voordelen van e-bikes is dat ze het rijden tot een gemakkelijke en leuke activiteit maken door je te helpen wanneer dat nodig is. E-bikes lijken erg handig en hebben geen brandstof nodig, daarom zijn ze een van de meest economische manieren om te reizen.

Er zijn steeds meer e-bike-modellen beschikbaar die geschikt zijn voor iedereen, van de gewone fietser tot de serieuzere mountainbiker, roadrider of tourer. Het kan bijvoorbeeld zijn dat je fiets het maximale gewicht overschrijdt als het gaat om luchthavenbagage en dat je voor meer vervoer moet betalen of de batterij moet verwijderen. Hoewel ik zonder motor beduidend langzamer ging, kostte het niet veel kracht om de fiets vooruit te krijgen. Er zijn maar weinig elektrische fietsen die zijn uitgerust met regeneratieve remmen die je batterij tijdens het trappen zouden opladen.

Je hebt eigenlijk de mogelijkheid om op de e-bike vol gas te geven, wat betekent dat je helemaal niet hoeft te trappen. Houd er ook rekening mee dat een elektrische fiets van ongeveer 20 kg of meer moeilijk te tillen is in en van treinen, en dat sommige treinen ophangrekken hebben voor fietsen, die moeilijk te gebruiken zijn. Houd er echter rekening mee dat een e-bike aanzienlijk zwaarder is dan een normale fiets, dus het zal moeilijker zijn om door te gaan met pedaalkracht alleen, zowel op de vlakke weg als vooral als je een hogere helling haalt. Als je van plan bent ergens heen te rijden met je elektrische fiets, zorg er dan voor dat je hem niet in een warme auto achterlaat, want hitte kan de batterijprestaties verminderen.

Als je een elektrische fiets met en zonder accu weegt, zul je merken dat deze het grootste deel van zijn gewicht uitmaakt. En deze e-bikes hebben meestal een gashendelaar, ofwel een draaigaspel of een duimgashendelaar, naast het trapondersteuningsgedeelte. Sommige e-bikes zijn ontworpen om sneller dan 25 km/u (15 mph) te rijden en hebben krachtigere motoren, terwijl sommige ontwerpen het motorvermogen hebben dat wordt geregeld door een 'gasklep' met draaigreep op de stangen, maar deze worden wettelijk beschouwd als bromfietsen.