Moet ik een e-bike of een normale fiets kopen?

Het enige opvallende verschil tussen een elektrische fiets en een gewone fiets is het toegevoegde batterijpakket, een motor en, in sommige modellen, een beeldscherm. De batterij drijft de motor aan, die ondersteuning biedt tijdens het trappen en helpt om de fiets vooruit te stuwen.

Moet ik een e-bike of een normale fiets kopen?

Het enige opvallende verschil tussen een elektrische fiets en een gewone fiets is het toegevoegde batterijpakket, een motor en, in sommige modellen, een beeldscherm. De batterij drijft de motor aan, die ondersteuning biedt tijdens het trappen en helpt om de fiets vooruit te stuwen. E-bikes en gewone fietsen zijn appels en sinaasappels. Een e-bike heeft een veel groter bereik en een veel grotere snelheid, en daar is hij voor.

E-bikes zijn geweldig voor woon-werkverkeer en touren en om een lading mee te nemen. Gewone fietsen zijn geweldig om te sporten. Meer dan 100 miljoen Amerikanen springen op de fiets en maken minstens één keer per jaar een fietstocht. Sommigen doen het voor de lol, terwijl anderen hun fiets gebruiken om naar hun werk te rijden.

Maar om wat voor reden dan ook, er zijn veel mensen die nog steeds aarzelen om op e-bikes te rijden in plaats van gewone fietsen. Hier zijn 10 redenen waarom e-bikes beter zijn dan traditionele fietsen. Maar als je op een e-bike rijdt in plaats van op een gewone fiets, kom je veel sneller van punt A naar punt B. Met de meeste elektrische fietsen kun je 15 tot 20 mijl per uur afleggen.

Zo kom je snel overal waar je heen wilt. Uit een specifiek onderzoek van het Transport Research Laboratory bleek dat bijna 50 procent van de mensen met een gewone fiets er maar één keer per week gebruik van maakt. Ter vergelijking: meer dan 80 procent van de mensen met elektrische fietsen gebruikt ze één keer per week en ongeveer 30 procent van de mensen gebruikt ze minstens één keer per dag. In feite zijn elektrische fietsen ongeveer drie keer goedkoper om te bedienen dan auto's vanuit het huidige perspectief van brandstofkosten.

Naast de bedrijfskosten van gebruikers kosten ze ook minder in termen van negatieve externe effecten omdat ze geen plaatselijke vervuiling veroorzaken. E-bikes zijn geweldig, maar auto's ook en zelfs als zelfrijdende elektrische auto's de eigendomskosten vervangen en de vervuiling verminderen, zal fietsen nog steeds van enorme waarde zijn. En waarom niet een geassisteerde cyclus?. Het enige verschil in uiterlijk is de toevoeging van het elektrische aandrijfsysteem.

Dit omvat een elektromotor, een batterij en een beeldscherm of controller. De batterij voedt de motor, die ondersteuning biedt tijdens het trappen, waardoor de fiets vooruit wordt voortgestuwd. Lees ons artikel over hoe e-bikes werken voor meer informatie over hun elektrische systeem. Zoals we kunnen zien, zijn er zowel voor- als nadelen aan het kiezen van een elektrische fiets in plaats van een normale pedaalfiets.

Het belangrijkste voordeel van een e-bike is natuurlijk de elektromotor, die je helpt bij het trappen en het gemakkelijker maakt om te rijden - sneller en over langere afstanden. Het grootste nadeel is de hoge prijs en het hoge gewicht. Dus hoe werken e-bikes anders dan normale fietsen? Bij e-bikes stap je in en begin je met trappen, en dan start de motor. Normaal verloopt de overgang zo soepel dat je nauwelijks merkt dat de motor is gestart.

Een e-bike verandert niets aan de werking van fietsen, het zorgt er alleen voor dat het veel eenvoudiger aanvoelt om te doen. Omdat de standaardcomponenten van een e-bike hetzelfde zijn als een gewone fiets, is het verzorgen en onderhouden van je fiets vrijwel hetzelfde. Hoewel er veel voordelen zijn aan het kiezen van een elektrische fiets in plaats van een normale fiets, zijn er ook enkele nadelen. Het kiezen van een fiets is een volledig persoonlijke keuze, dus alleen jij kunt beslissen of een elektrische fiets of een normale pedaalfiets geschikt is voor jou.

De meeste fietsen waren e-bikes, omdat de gemiddelde hotelgast niet zonder hulp een berg op wil trappen. Iedereen die zegt dat je niet goed kunt trainen op een e-bike heeft er nog nooit een geprobeerd en heeft geen idee hoe ze eigenlijk werken. Sommige staten vereisen bijvoorbeeld het dragen van een helm, terwijl andere staten een minimumleeftijd hebben om een e-bike te besturen. Als je een puristische mountainbiker bent die in het begin nauwelijks geaccepteerd wordt op wandelpaden, lijken e-bikes misschien een bedreiging.

Tegenwoordig blijft Deer Valley Utah een skioord, maar je kunt vrijwel overal snowboarden en ik heb het gevoel dat dat ook bij e-bikes het geval zal zijn. Dus als je bijvoorbeeld op een snelweg woont en elke dag 30 kilometer naar je werk pendelt, is een e-bike misschien geen geweldig hulpmiddel. De regels kunnen ook variëren op basis van de klasse I, II en III van je specifieke fiets, dus je kunt contact opnemen met de landbeheerder of gemeente om er zeker van te zijn waar je op een e-bike mag rijden. Voor de e-bikes van klasse I, II en III die door Aventon worden aangeboden, is geen vergunning of verzekering vereist, maar aanvullende regels kunnen per staat verschillen.

Gelukkig zijn defecten in het systeem van een e-bike zeldzaam, en op veel daarvan zijn garanties van toepassing die dergelijke reparaties zouden moeten dekken. .